TV, bredband & IP-telefoni

ALLMÄN INFORMATION

Fiberkabeln ger Samfällighetens medlemmar möjlighet att koppla upp sig på Internet, använda IP-telefoni samt erhålla digitala kanaler för TV. Leverantör för Internet och IP-telefoni väljer varje hushåll  själv.

I varje hus finns en  inomhusnod installerad. Till den kopplas kablar för tv, bredband, IP-telefoni. Installationsanvisningar för detta ligger på Teknikbyråns hemsida 

Teknikbyrån ingår numera i IP-Only men kvarstår som bolag och har vi tekniska problem i samfälligheten ska ordföranden kontaktas och ringa IP-Onlys kundtjänst på tel.nr 0200-43 00 00. Hit kan du även ringa vid fakturafrågor i samband med byte av bredbandsleverantör, om du ev. har blivit dubbelfakturerad.

Gå in på Kundservice och vidare på  Komma igång” där du hittar ”Installationsanvisning – för dig som har dynamisk IP-adress”. Vi har  Inomhusnod Allied Telesyn iMG616flik.

För TV-utbudet står Telenor

Har du/ni problem med kanalerna på TV:n?

När din tv inte fungerar:
Kolla med grannarna o funkar deras TV äger du själv problemet och ring kundtjänst på Telenor på 020-222 222, 

I annat fall kontakta Styrelsen.

Styrelsen kontrollerar med omgivande samfälligheter o funkar deras TV äger vår samfällighet problemet och styrelsen tar kontakt med Telenor på 020-222 222 

 (Oftast ligger felet hos dem och inte på din egen TV – ex ”kabelbrott”)